Viking Blog

Zo word je een ochtendpersoon!

Zo word je een ochtendpersoon!

“Ik ben geen ochtendpersoon.” Gebruik ook jij dat excuus wel eens om te verklaren waarom je te laat bent of je werk niet af hebt? Stop met jezelf achter deze drogredenering te verschuilen en zorg dat je wél een ochtendmens wordt. Je wordt er productiever van, ervaart minder stress en houdt zo later op de dag tijd over voor leuke dingen. Deze tips gaan je daar bij helpen!

You snooze, you lose

snooze

 

Mep jij gelijk op de snooze-knop als je de wekker hoort? Dat sta je bij het begin van de dag al met 1-0 achter. Hiermee onderbreek je namelijk het natuurlijke ontwakingsritme, wat ervoor zorgt dat je je de rest van de dag minder actief en optimistisch voelt.

Zorg voor genoeg slaap

Dezelfde mensen die zeggen dat ze geen ochtendpersoon zijn geven ook aan ’s avonds en ’s nachts productiever te zijn. Vaak is dit juist een gevolg van het feit dat ze overdag zo weinig gedaan zijn, onzin dus. Door op tijd naar bed te gaan en genoeg te slapen zorg je dat je makkelijker opstaat en meer uit je dag haalt!

Ruimte voor regelmaat

Door elke avond rond dezelfde tijd naar bed te gaan en ook op dezelfde tijd weer op te staan breng je je lichaam in een natuurlijk ritme. Hierdoor zal het na verloop van tijd steeds makkelijker worden om vroeg uit de veren te gaan.

Begin met sporten

joggen

 

Lichaamsactiviteit is de perfecte boost voor een productieve dag. Je kunt naar de sportschool gaan, maar alleen al door naar je werk te fietsen of te lopen breng je je lichaam al lekker op gang.
 

Hou je telefoon ver van het nachtkastje

Voor het slapengaan of direct na het wakker worden je mail, Facebook of favoriete webshop checken is allesbehalve bevorderlijk voor een uitgerust gevoel. Gun jezelf de tijd om rustig te gaan slapen en weer wakker te worden en laat je telefoon bij voorkeur in de woonkamer liggen.

Tags:
Morgenmensch Dat sta je bij het begin van de dag al met 1-0 achter
Share on FacebookTweet about this on TwitterPin on PinterestShare on LinkedIn