Viking Blog

Business Success: Huurbieding.nl

Business Success: Huurbieding.nl

“If I have seen a little further it is by standing on the shoulders of giants”, Isaac Newton.

Drie weken geleden bespraken we het Business Success van Add My Window. In deze editie spreken we met Kees Jan Verplanke, medeoprichter van Huurbieding.nl. Huurbieding.nl is in 2012 opgericht in Rotterdam en is daarmee nog een erg jong bedrijf. Maar met klanten als ING en Delta Lloyd heeft het bedrijf al een enorme potentie laten zien en een groei doorgemaakt. Wij vragen Verplanke naar zijn ervaringen tot nu toe binnen het bedrijf, zijn adviezen en inspiraties en plannen voor de toekomst.

Wat is Huurbieding.nl precies?

Huurbieding.nl is een uniek verhuurplatform voor leegstaande kantoren, winkels en bedrijfspanden. Wij zijn actief in heel Nederland en onderscheiden ons op een aantal punten. Het eerste punt is dat wij een doe-het-zelf-platform zijn, dus je kunt Huurbieding.nl gebruiken zonder daarbij een makelaar te hoeven contacteren. Het tweede punt is dat wij gespecialiseerd zijn in internetmarketing en dagelijks bezig zijn om panden bij duizenden ondernemers onder de aanbracht te brengen. Het derde punt is dat je op Huurbieding.nl tevens traditioneel kunt reageren. Dit betekent dat je kunt reageren via een vraagstelling of een bezichtiging, maar je kunt er ook voor kiezen (online) een bod op een pand uit te brengen. En iedereen heeft daarbij zelf direct contact met de eigenaar.

Waar kwam het idee vandaan?

Eigenlijk is het idee gewoon bedacht en zijn wij meteen aan de slag gegaan. Ik kom zelf uit de makelaardij en zag dat er gewoon nog niks gedaan is op dit gebied en dat er nog geen veilings- of verbindingsplatform was waar men direct contact heeft met de eigenaar zelf. Wij zagen dus een gat in de markt waar wij slim op in probeerden te spelen. Zo zijn wij op het idee van Huurbieding.nl gekomen.

Je maakt een snelle groei door. Wat is volgens jou de voornaamste reden voor het succes van Huurbieding.nl?

Wij zijn innovatief, en de potentiële huurders die reageren, hebben direct contact met de eigenaar. Ook hebben wij geen concurrenten, niet zoals wij het doen.

Wat vind je het leukste onderdeel van ondernemen?

Dat ik de hele dag onderweg ben. De ene dag ben ik bezig met acquisitie en de dag daarop ben ik bezig bij iedereen langs te gaan en mijn verhaal te doen. Zo kom je op heel veel plekken en locaties en ontmoet je heel veel leuke en interessante mensen. Ik ben er dus ook continue mee bezig. Ondanks dat het constant over hetzelfde product en vastgoed gaat, is er toch heel veel diversiteit als ondernemer en dat maakt ondernemen zo leuk.

Heb je tegenslagen gehad en hoe ben je daarmee omgegaan?

Natuurlijk, voornamelijk toen het bedrijf net opgezet was. Wij hebben geen ondernemingsplan geschreven maar zijn gewoon gestart, dus tegenslagen waren te verwachten. Flink balen, flinke frustratie en flink veel stress en dan weer opstaan. Vallen en opstaan is de enige manier van doorgaan. De ene keer gaan we daar wat soepeler mee om dan de andere keer, ook dat is best divers.

Wat zijn je plannen voor de toekomst?

Wij willen binnen nu en vijf jaar het grootste verhuurplatform zijn van Nederland. Er zijn wel soortgelijke verhuurplatformen, maar wij zijn uniek in wat wij doen en willen gewoon in de top vijf komen te staan. Dat moet binnen nu en vijf jaar wel gerealiseerd zijn.

Heb je verder nog tips voor beginnende ondernemers?

Twee dingen. Luister niet altijd naar anderen, liever niet zelfs. En blijf niet te lang hangen aan een ondernemingsplan. Ga op een gegeven moment gewoon aan de slag. Wij hadden helemaal geen ondernemingsplan. Maar je hoeft niet een week lang 40 pagina’s te schrijven. In die tijd had je website al lang online kunnen staan.

Foto van Kees Jan Verplanke Luister niet altijd naar anderen. Liever niet zelfs.
Share on FacebookTweet about this on TwitterPin on PinterestShare on LinkedIn